Aktuálně

Online burza učebnic 2022/2023

Zdravím Vás všechny, i letos jsme pro Vás připravili Online burzu učebnic. Od 5. 9. poběží neomezeně během školního roku. Přihlašovací formulář i tabulka budou pro Vás pořád přístupné. celý článek

Vítáme prváky

Stejně jako loni se i dnes 2. září 2022 uskutečnila beseda pro prváky. Třídy 1.S a 1.P čekala prohlídka naší školy, poznávací hry a také představení studentského parlamentu a jeho činnosti. Studium střední školy je v mnoha ohledech zásadním milníkem. Chtěli bychom vám tedy tento začátek ulehčit, a proto jsme pro vás vytvořili Brožuru pro prváky. V průběhu příštího týdne čeká na každého studenta prvního ročníku v online podobě ve svém školním mailu. V ní studenti mohou najít například detailní plánek školy a spoustu dalších velmi užitečných a zajímavých informací ke studiu na naší škole. Všechny nové studenty moc vítáme a doufáme, že jim naše činnost zpříjemní celé studium na naší škole. Za Studentský parlament, Nela Žambůrková. celý článek

Piráti hledají poklad

Piráti ze septimy pozvali pirátské nováčky z primy na výpravu do Lhotky u Mělníka. Tam je prý zakopán poklad a je naděje, že skvěle spolupracující tým, který se dobře zná, zvládne rozluštit místo ukrytí... Zda je výprava zdařilá můžete sledovat ve fotogalerii. celý článek

Zahájení školního roku 2022-23

Ve čtvrtek 1. 9. 2022 se všichni sejdeme v 9.00 na zahradě školy, uvítáme nový školní rok, nové žáky z 1. G, 1. S a 1. P. a pokračovat budeme třídními pikniky. Třídy 1. G a 7. G si od 8.30 mohou ve svých třídách odložit zavazadla na Seznamovací školu v přírodě. Odjezd do Lhotky u Mělníka bude v 11 hodin. Příjezd v sobotu 3. 9. 2022 kolem 14. hodiny ke škole. V případě pěkného počasí ostatní třídy nevstupují do budovy školy, žáci nemají ve čtvrtek obědy ve školní jídelně. V pátek 2. 9. 2022 mají třídy od 8.00 do 10.00 třídnické práce v kmenových učebnách, od 10.00 se učí podle rozvrhu. Třídy 1.S a 1. P mají třídnické hodiny celý den. V pondělí 5. 9. mají celý den třídnické práce v primě. Třída 7. G jen do 10.00, pak se učí podle rozvrhu. Aktuální rozvrh i suplování již naleznete na webu školy a v aplikaci Bakaláři. Rozpis obědů je v příloze tohoto článku. celý článek

Informace

Z důvodu rekonstrukčních prací bude od 25. do 29. července 2022 uzavřen sekretariát školy.  V případě nutnosti kontaktujte sekretariát emailem na herainova@dgkralupy.cz. Děkujeme za pochopení a přejeme krásné letní dny! celý článek

Souboj důvtipu v laser game aréně i na únikovce

Dny za školou v Mercuria Laser Game a na únikové hře Záhada Hlavolamu. celý článek

Tercie publikuje

Půlroční projekt 3. G s názvem Publikuj se v červnu konečně uzavřel. Po úvodní nalejvárně, četbě novinových textů a návštěvě textařky Kateřiny Kang přišly v dubnu na řadu první články - reportáže, zatím jen pro oči učitelky a spolužáků. V poslední etapě každý student domluvil, napsal, (často několikrát) upravoval vlastní text, než se oficiálně stal publikujícím autorem. celý článek

Pět hvězdiček z pěti. Ruský restaurant otevřel v učebně 30

Učebna č. 30 se na poslední dvouhodinovce ruštiny v 1.S a P změnila na kavárnu „Кафешка Шахматы.“ Studenti si přinesli některá typická ruská jídla, např.vareniki, pelmeně, syrniki, ruské bonbony, nakládané patizony. celý článek

1.S roztančila Malou Skálu

Na přání celé třídy jsme vyjeli na společný pobyt do Českého ráje. Podobný nápad mělo hodně pražských škol, proto cesta vlakem do Turnova byla těsná a náročná. Hned odpoledne jsme s lektory sjížděli Jizeru na kánoích. celý článek

Co víc si můžete přát aneb Dny za školou na přání

Dny za školou na přání? Výroba divadelních kulis, návštěva Národního muzea nebo i piknik. celý článek

Pražské zahrady

V rámci Dnů za školou navštívilo dvacet studentů ze 3.G, 4.G, 6.G, 2.S a 3.P Prahu, kde si prohlédli Valdštejnskou zahradu, Vrtbovskou zahradu a Palácové zahrady pod Hradem. celý článek

Třídní výlet 7.G - Vítkovice v Krkonoších

K oslavě konce školního roku jsme my, septimáni vyjeli na svůj poslední třídní výlet.  Vlakem a autobusem jsme vyrazili do Krkonošského města Vítkovice v neděli 19.6. dopoledne. Ve Vítkovicích na nás čekala chata u lesa. První večer jsme grilovali, procházeli se po okolí, hráli šipky, stolní fotbal a deskové hry.  Jelikož v pondělí mělo od 11 hodin pršet, na výlet jsme vyšli už v pět ráno. Brzké vstávání se vyplatilo. Nejen že jsme se vyhnuli dešti, ale počasí bylo příjemné a nepotkali jsme tolik turistů. Vystoupali jsme několik krkonošských kopců a navštívili Harrachov. S 20 kilometry v nohách jsme se odpoledne unaveni vrátili na naši chatu, kde jsme všichni spokojeně zalehli. Večer jsme opět grilovali a bavili se. V úterý jsme jen uklízeli chatu a zamířili zpět do Kralup.  Výlet dopadl velice hezky a my si ho moc užili. celý článek

Dny za školou - Rafty na Vltavě

26.6. se 20 studentů ze 7.G vydalo do Vyššího Brodu odkud sjížděli na raftech Vltavu přes Nahořany (kemp U Fíka) do Českého Krumlova (kemp Vltavan), kam dopluli 29.6. celý článek

DZŠ Harrachov

Je konec školního roku a my vyrážíme na dlouhou štreku. Harrachov byl náš cíl, vlak nás tam nakonec dopravil. Cesta byla trochu delší, ale pobyt o to příjemnější. Společně se svými kamarády viděli jsme Mumlavské vodopády. Zelené lesní cestičky dovedly nás na Ručičky a nakonec jsme dali bobovku, dostali jsme z toho hladovku, avšak díky dobré paní domácí, jedli jsme tam, jak v paláci. Uběhlo to strašně rychle, Harrachov je bez nás místo ztichlé. Teď se domů vracíme, kdy pojedeme znovu, nevíme. Momutová, Tužilová celý článek

Tudy kráčely dějiny. Terciáni v Terezíně

Někdo jede na školní výlet na vodu, jiný do ZOO, ne však terciáni. Ti si odhlasovali, že se ve volném dni vydají po stopách historie spjaté s pevnostním městem Terezín. Během téměř osmihodinové prohlídky navštívili policejní věznici v Malé pevnosti, proplétali se se svíčkami podzemními chodbami bastionového opevnění a procházeli zákoutí bývalého ghetta. celý článek

Kvinta v ráji (Českém)

Ke konci června se naše třída vydala strávit dvě noci do kempu v Sedmihorkách. Náš výlet se pro nás nesl ve znamení (falešného) zpěvu, procházek, karetních her a vaření. celý článek

Kvinta v Muzeu města Prahy

Ve čtvrtek 23. 6. 2022 navštívila kvinta Muzeum města Prahy, aby našla odpovědi na řadu otázek týkajících se středověkého města, jeho uspořádání, důležitých budov a života jeho obyvatel. celý článek

Společenskovědní seminář v Židovském muzeu

Ve středu 15. června vyrazily obě skupiny Společenskovědního semináře ze 3. ročníku do Prahy, aby lépe poznaly podstatu židovské víry, a prohloubily si tak informace získané v hodinách v rámci religionistiky. celý článek

Kamarádka, která si na Vás vždycky najde čas, příjemná na dotyk ...

Kamarádka, která si na Vás vždycky najde čas, příjemná na dotyk, skladná do kabelky i do batohu, společnice na cesty i k vodě, to je kniha. Výpůjčky anglickojazyčných titulů na celé léto jsou možné do konce týdne v oddělení angličtiny. Vybírejte ze stovek knih z mnoha žánrů - young adult, literatura faktu, thrillery a fantasy či klasiky oblibené povinné četby. Posledních sedm přírůstku najdete na ilustrační fotografii. celý článek

Dopoledne plné her. Ruštináři připravili program pro ukrajinské děti.

Vybíjená, pavouci, sochy ... takto vypadala náplň pohybových her, které pro ukrajinské děti připravili ruštináři z 2.S a 2.P. celý článek