Aktuálně

Pražské zahrady

V rámci Dnů za školou navštívilo dvacet studentů ze 3.G, 4.G, 6.G, 2.S a 3.P Prahu, kde si prohlédli Valdštejnskou zahradu, Vrtbovskou zahradu a Palácové zahrady pod Hradem. celý článek

Třídní výlet 7.G - Vítkovice v Krkonoších

K oslavě konce školního roku jsme my, septimáni vyjeli na svůj poslední třídní výlet.  Vlakem a autobusem jsme vyrazili do Krkonošského města Vítkovice v neděli 19.6. dopoledne. Ve Vítkovicích na nás čekala chata u lesa. První večer jsme grilovali, procházeli se po okolí, hráli šipky, stolní fotbal a deskové hry.  Jelikož v pondělí mělo od 11 hodin pršet, na výlet jsme vyšli už v pět ráno. Brzké vstávání se vyplatilo. Nejen že jsme se vyhnuli dešti, ale počasí bylo příjemné a nepotkali jsme tolik turistů. Vystoupali jsme několik krkonošských kopců a navštívili Harrachov. S 20 kilometry v nohách jsme se odpoledne unaveni vrátili na naši chatu, kde jsme všichni spokojeně zalehli. Večer jsme opět grilovali a bavili se. V úterý jsme jen uklízeli chatu a zamířili zpět do Kralup.  Výlet dopadl velice hezky a my si ho moc užili. celý článek

Dny za školou - Rafty na Vltavě

26.6. se 20 studentů ze 7.G vydalo do Vyššího Brodu odkud sjížděli na raftech Vltavu přes Nahořany (kemp U Fíka) do Českého Krumlova (kemp Vltavan), kam dopluli 29.6. celý článek

DZŠ Harrachov

Je konec školního roku a my vyrážíme na dlouhou štreku. Harrachov byl náš cíl, vlak nás tam nakonec dopravil. Cesta byla trochu delší, ale pobyt o to příjemnější. Společně se svými kamarády viděli jsme Mumlavské vodopády. Zelené lesní cestičky dovedly nás na Ručičky a nakonec jsme dali bobovku, dostali jsme z toho hladovku, avšak díky dobré paní domácí, jedli jsme tam, jak v paláci. Uběhlo to strašně rychle, Harrachov je bez nás místo ztichlé. Teď se domů vracíme, kdy pojedeme znovu, nevíme. Momutová, Tužilová celý článek

Tudy kráčely dějiny. Terciáni v Terezíně

Někdo jede na školní výlet na vodu, jiný do ZOO, ne však terciáni. Ti si odhlasovali, že se ve volném dni vydají po stopách historie spjaté s pevnostním městem Terezín. Během téměř osmihodinové prohlídky navštívili policejní věznici v Malé pevnosti, proplétali se se svíčkami podzemními chodbami bastionového opevnění a procházeli zákoutí bývalého ghetta. celý článek

Kvinta v ráji (Českém)

Ke konci června se naše třída vydala strávit dvě noci do kempu v Sedmihorkách. Náš výlet se pro nás nesl ve znamení (falešného) zpěvu, procházek, karetních her a vaření. celý článek

Kvinta v Muzeu města Prahy

Ve čtvrtek 23. 6. 2022 navštívila kvinta Muzeum města Prahy, aby našla odpovědi na řadu otázek týkajících se středověkého města, jeho uspořádání, důležitých budov a života jeho obyvatel. celý článek

Společenskovědní seminář v Židovském muzeu

Ve středu 15. června vyrazily obě skupiny Společenskovědního semináře ze 3. ročníku do Prahy, aby lépe poznaly podstatu židovské víry, a prohloubily si tak informace získané v hodinách v rámci religionistiky. celý článek

Kamarádka, která si na Vás vždycky najde čas, příjemná na dotyk ...

Kamarádka, která si na Vás vždycky najde čas, příjemná na dotyk, skladná do kabelky i do batohu, společnice na cesty i k vodě, to je kniha. Výpůjčky anglickojazyčných titulů na celé léto jsou možné do konce týdne v oddělení angličtiny. Vybírejte ze stovek knih z mnoha žánrů - young adult, literatura faktu, thrillery a fantasy či klasiky oblibené povinné četby. Posledních sedm přírůstku najdete na ilustrační fotografii. celý článek

Dopoledne plné her. Ruštináři připravili program pro ukrajinské děti.

Vybíjená, pavouci, sochy ... takto vypadala náplň pohybových her, které pro ukrajinské děti připravili ruštináři z 2.S a 2.P. celý článek

Venkovská selanka aneb zápisky z (ne)obyčejného školního výletu

Nemysleli jsme si, že by se cesta mohla stát ještě míň cestou. Slézali jsme z kopce dolů mezi stromy až k něčemu, co měla být cesta. Jakékoliv její náznaky ale rychle zmizely v hustém porostu kapradin. Prodrali jsme se skrz. Podle mapy jsme ale byli na špatné straně srázu s říčkou a museli jsme přelézt. Slézali jsme dolů a děkovali za zapínací kapsy. celý článek

2. P simulovala na Dnech Kralup

Již tradičně pomáhají studenti gymnázia při zajištění Dnů Kralup. Tentokrát se přihlásila třída 2. P. Skupina studentů evidovala na vstupu všechny účastníky a informovala je o stanovištích. Někteří zajišťovali občerstvení pro hasiče, policisty, záchranáře a ostatní. Část studentů byla namaskována na zraněné a dělala figuranty pro první pomoc. celý článek

Další doplněk do šatníku DG

Milí studenti,  chcete mít pod čepicí hned od prvního školního dne? Pak Vám nabízíme stylovou kšiltovku s logem gymnázia, která Vás navíc ochrání proti slunci či dešti na pikniku 1. září. Kšiltovky objednáme na začátku prázdnin, přes léto na ně bude vyšito logo školy (černé nebo bílé). Cena kšiltovky i s výšivkou je 100 Kč, částku je nutno uhradit třídnímu učiteli do 30. 6. 2022. Můžete se ve třídě domluvit na společné barvě nebo si objednat kšiltovku individuálně ve formuláři: https://forms.gle/Tt7figtfvNgVKLEb9 Rozšiřte svůj šatník o další DG doplněk :) celý článek

Společenskovědní výjezd

Od 23. do 26. května se třída 2.S a půlka třídy 6.G vypravila na humanitní výjezd do oblasti Lednicko-Valtického areálu. Během našeho pobytu jsme tvořili různé projekty zaměřené na typické znaky města Lednice. celý článek

Dvě medaile na přeboru škol v orientačním běhu Středočeského kraje

Jak najít tu správnou cestu? To zaručeně ví Kamila Kovandová, Tereza Pokorná, Hana Pavlíčková, Adam Žebrák, David Vejražka a Martin Valenta, kteří se umístili na třetím místě ve smíšené štafetě přeboru škol v orientačním běhu Středočeského kraje. V závodě, jehož trasa vedla dobříšským zámeckým parkem, si Hanka Pavlíčková navíc doběhla ve své kategorii pro další skvělé druhé místo. celý článek

Královská cesta – průvodci sami sobě

V květnu se po covidové pauze ruštináři a němčináři třídy 3.S a 3.P vydali na exkurzi do Prahy. Cílem byla Královská cesta. Studenti si připravili referáty v německém a ruském jazyce k jednotlivým památkám na Královské cestě, seznámili s nimi své spolužáky a ještě si mohli vyzkoušet roli průvodce. celý článek

Z lavic do rybníka. Zážitkový pobyt 4.G

... nakonec se někteří dobrovolně i vykoupali v rybníku, znovu jsme soutěžili, nosili se na zádech, běhali, řešili kvíz. celý článek

Květnový výběr z Dvořana je tu!

V příloze najdete květnový výběr Dvořana. Neváhejte a pusťte se do čtení! celý článek

Pro bronzovou medaili DofE do Kutné Hory

Odznak a diplom za splnění bronzové úrovně Mezinárodní ceny vévody z Edinburghu si převzalo na slavnostním ceremoniálu v Kutné Hoře jedenáct studentů Dvořákova gymnázia. Ocenění jim předali hejtmanka Středočeského kraje Petra Pecková, radní Středočeského kraje pro oblast vzdělání a sportu Milan Vácha a výkonný ředitel DofE Tomáš Vokáč. celý článek

Deník z Běstviny

V pondělí ráno jsme se všichni sešli před školou a vyrazili do Běstviny. Cestou jsme si ještě udělali zastávku na svačinu a protažení nohou. Po cca dvouhodinové cestě jsme už byli v Běstvině. Rozdělili jsme si klíče k chatkám a začali si je zabydlovat. celý článek