Nepoznaný Gdaňsk konečně poznaným

NEPOZNANÝ GDAŇSK KONEČNĚ POZNANÝM Dne 22. 6. 2024 jsme se my, žáci ze tříd 2. G, 5. G, 1. P, 2. P, 2. S, 6. G, společně s našimi profesorkami A. Kellerovou a L. Sakalovou rozhodli navštívit Gdaňsk, jedno z největších a nejstarších měst Polska. Asi můžu za všechny říci, že právě Gdaňsk byl pro nás neskutečným a nepopsatelným zážitkem, který nás příjemně překvapil. celý článek

Na skok do Itálie

V pondělí 24. června večer 43 studentek a studentů vyrazilo v rámci Dnů za školou do Itálie. Po nočním přejezdu nás čekal nabitý program v Benátkách – procházka městem, pravý italský oběd, výstup na zvonici a návštěva Dóžecího paláce. Poté jsme se přepravili lodí zpět k autobusu a odjeli směr Verona. Druhý den jsme ve Veroně zamířili do amfiteátru a šli se podívat na Juliin balkón. Odpoledne už nás čekalo krásné Sirmione a koupání v Gardském jezeře. V pozdních odpoledních hodinách jsme osvěženi koupáním navštívili římskou vilu Grotte di Catullo s archeologickým nalezištěm. Pak už jsme nastoupili do autobusu a nočním přejezdem se vrátili do Kralup. Byla to sice rychlá, ale příjemná ochutnávka severní Itálie. celý článek

Na třídní výlet až do Ameriky

Na třídní výlet až do Ameriky... se v předposledním červnovém týdnu vypravila septima. Z Karlštejna přes Malou Ameriku, Kanadu, Mexiko až na Velkou Ameriku a ještě mnohem dál, cestou i necestou, v potu tváře za horkého slunečného počasí šlapala třída 7.G Českým krasem. Bylo to prima, kemp Karlštejn můžeme všem vřele doporučit. celý článek

Knihy na přání v angličtině - série Hraničářův učeň a Kočičí válečníci

Těsně před prázdninami do anglické knihovny doputovaly dvě oblíbené knižní série zakoupené na přání studentů. Jeden a více z 12 dílů Hraničářova učně (Flanagan, John: Ranger's Apprentice) a šesti dílů Kočičích válečníků (Hunter, Erin: Dawn of the Clans Warriors) si můžete zapůjčit ještě dnes a nebo kdykoli příště. celý článek

Pečení bažanti, koroptve a další zvěřina společně s plnými číšemi vína aneb dějepisný školní výlet 1.S

Pečení bažanti, koroptve a další zvěřina společně s plnými číšemi vína, takový byl dějepisný školní výlet 1.S celý článek

Volnočasové kroužky a aktivity na školní rok 2024/2025

Již můžete vybírat z nabídky volnočasových kroužků a aktivit na školní rok 2024/2025. celý článek

Hurá za Kafkou, Ortenem, Olbrachtem a dalšími!

Tento rok si připomínáme sté výročí úmrtí Franze Kafky, pražského německého spisovatele židovského původu. Studenti 2. P a 2. S proto navštívili ve dnech 28. 5. a 5. 6. Židovské muzeum v Praze, kde je čekala zajímavá přednáška o českých autorech židovského původu. Studenti měli také možnost seznámit se s Židovským Městem a 2. S zavítala i na výstavu Samsovo tajemství (pojmenovaná podle Řehoře Samsy z Kafkovy Proměny). celý článek

Das stimmt so

Ve čtvrtek 13. 6. němčináři ze 3. G prožili velice zajímavou a přínosnou hodinu německého jazyka, ve které si na vlastní kůži vyzkoušeli, jaké to je si objednávat jídlo v německy mluvících zemích. Učebna němčiny se během pár minut proměnila na restauraci s typickými německými dezerty a skvěle obsluhujícími číšníky. Žáci si přinesli například ovoce, palačinky, štrúdl, ledový čaj a také výborný Švarcvaldský dort. celý článek

Informace DZŠ Itálie - Benátky, Verona, Lago di Garda

celý článek

Svor se už třese, Kralupy jsou na výjezdě!

Od přírodovědného výjezdu jsem čekal mnoho. Vidina toho, že se budu čtyři dny učit, jen ne ve školní lavici, ale ve Svoru u Nového Boru, mě nenechávala klidným. Přece jenom, s chemií nejsem úplně nejlepší kamarád, nadáním ve fyzice taky zrovna neoplývám a nepřesvědčivý výkon v letošním kole biologické olympiády ve mně oprávněně vyvolávaly pochyby, jak moc ztracený budu. Zároveň jsem do té doby o Svoru věděl pouze dvě věci. První z nich byl fakt, že se tak jmenuje druh horniny a druhý, že o Svoru nic dalšího nevím. Co vám ale budu povídat, veškeré obavy byly naprosto zbytečné. celý článek