V neděli 9. června se naše třída společně s panem profesorem Honickým a paní profesorkou Honickou sešla na kralupském nádraží za účelem uskutečnit první společný třídní výlet. Naší cílovou destinací byl kemp Velkopařezitý na Vysočině, kousek od Telče. K tomuto cíli nás postupně přibližovaly vlaky a autobus, který nás dovezl až do samotného kempu a my se tak nemuseli s našimi zavazadly tahat ještě několik dalších kilometrů z nádraží. Po příjezdu do kempu a ubytování v útulných chatkách jsme vyrazili na průzkum okolí. Ten den bylo ještě poměrně teplo, a tak se pár otužilců rozhodlo otestovat Velkopařezitý rybník. Podvečerní slunce svítilo, paprsky se odrážely na hladině, všude kolem rostlo borůvčí, prostě idylka. Večer jsme zakončili bujarým zpěvem a tancem. (To jsme ještě měli energie na rozdávání.) Další den byla v plánu návštěva hradu Roštejn. Na ten jsme vyrazili po snídani a ranním běhu kolem rybníka, kterého se zúčastnilo několik studentů “vyznávajících zdravý životní styl”.

Cestou na hrad jsme schytali pár dešťových kapek, ale pláštěnky vše zachránily a mohli jsme pokračovat. Na Roštejn jsme nakonec v pořádku došli a čekala nás velmi zajímavá a naučná prohlídka hradu. Nahlédli jsme do prostorů historické kuchyně, sklepa, pracovny a spatřili podobu první funkční ledničky. Asi nejzajímavější částí prohlídky byla dobová hostina o několika chodech, kterou nám “naservíroval” originálním způsobem dataprojektor. Na velkém bílém ubruse se objevili pečení bažanti, koroptve a další zvěřina společně s plnými číšemi vína. Mohli jsme si tak představit, jakým způsobem se v té době hodovalo. Na Roštejně se nám moc líbilo a v celém areálu panovala kouzelná atmosféra. Cestou zpět se konečně ukázalo i pár slunečních paprsků a všichni jsme po návratu do kempu byli příjemně unavení. Večer následoval turnaj ve hře Člověče, nezlob se, procházka kolem rybníka a příprava na další túru, která nás čekala příští den.

V úterý brzy ráno, hned po snídani a odpočatí, jsme vyrazili na asi 9 km dlouhou cestu do historického města Telč. Bylo hezky a teplo. Procházeli jsme lesem, loukami a míjeli mnoho barevného, lučního a lesního kvítí. Nejvíce se zde na Vysočině vyskytoval náprstník červený a byliny jako ptačinec velkokvětý nebo chrpa modrá. Na kraji lesa, jsme také narazili na cestičku posetou lesními jahodami a nakonec jsme došli přes vesnici Vanov ke kapli svatého Karla. K té se váže zajímavá, ale temná minulost. O té až někdy příště:) U kaple s výhledem na již nedalekou Telč jsme chvíli poseděli, občerstvili se a opět se vydali na cestu. Posledních pár kilometrů jsme šli dlouhou alejí, až jsme došli přímo do rozlehlého telčského parku s bývalou oranžerií. Poté jsme navštívili samotné historické centrum města, které je zapsáno ve světovém dědictví UNESCO. Pan profesor nás seznámil s historií starých telčských domů a následovala prohlídka telčského zámku. Zavítali jsme do tanečního sálu, kde se pořádaly plesy, do síně, kde se konaly velké hostiny, nebo do místnosti, která byla plná úlovků vycpaných exotických zvířat. Také nás okouzlila zámecká zahrada, upravená do nejmenších detailů, s výhledem na věž svatého Ducha. Celodenní výlet jsme si náramně užili a zpátky do kempu jsme se svezli autobusem, protože síly pomalu docházely. Večer jsme náš několikadenní výlet ukončili táborákem. Zpívali jsme, hráli na kytaru a seděli u ohně až do setmění.

Poslední den ráno jsme si jen zabalili věci a vydali se opět na dlouhou cestu domů. V nohách jsme měli nachozeno, naběháno a natancováno desítky kilometrů a všichni jsme se už těšili domů. Náš třídní dějepisný výlet se povedl a odvezli jsme si mnoho zážitků. Za milý doprovod děkujeme paní profesorce Honické a panu profesorovi Honickému a budeme se těšit na další výlety.