Středa odpoledne
Ve středu odpoledne jsme v Kralupech nad Vltavou nasedli do osobního vlaku, který dojel na Masarykovo nádraží. Z toho jsme přestoupili na Hlavní nádraží v Praze.Tam jsme nasedli do rychlíku, který jel do Kutné Hory. Tam jsme přestoupili na osobní vlak do stanice Kutná Hora město, kde už jsme konečně vystoupili. Od nádraží jsme šli přes město asi 15 minut na naše ubytování. Bydleli jsme na internátu, kde jsme si po příchodu vybalili a šli na večeři. K večeři byla rajská s masovými koulemi. Asi ½ hodiny po večeři jsme šli do čokoládovny. Rozdělili jsme se na tři skupiny, a šli postupně na prohlídku muzea čokolády Lidka. Ochutnávali jsme čokolády od kakaových bobů, přes čokoládové máslo až po 100% čokoládu, která nám dodala spoustu energie.
Mariánková, Vaňková a Filip

Středa večer
Po návštěvě Muzea Čokolády velení převzala naše skupina, ve složení Sašenečka, Adélka a Mojžiš. Šli jsme do parku, kde jsme hráli hru Hajzlbába. Jelikož nám ale ten večer příliš nepřálo počasí, došlo i k pár pádům, protože spousta lidí při běhu uklouzla. Hru jsme naštěstí všichni přežili a raději jsme se vydali zpět na ubytování, kde jsme ještě zpívali s kytarou a potom jsme šli na kutě.

Čtvrtek dopoledne
Linhartová, Šindelářová, Utscheková

Ve čtvrtek jsme hned po snídani šli navštívit Dačického dům. Tam jsme si poslechli přednášku o Kutné Hoře a poté i o UNESCU. Pověděli nám něco o románském slohu, gotice, renesanci, baroku a znacích typických pro každý sloh. Pak jsme se dozvěděli mnoho dalších, velice zajímavých informací. Po prohlídce celého Dačického domu jsme se vydali zpátky na ubytovnu a naobědvali se. Pak následoval odpolední program.

Čtvrtek odpoledne
Mohrmann, Čihák, Flídr

Hned po obědě jsme měli možnost si odpočinout do dvou hodin. Pak jsme si sbalili batohy a vyšli jsme si na výlet dlouhý skoro dva a půl kilometru do Geologického lomu. Cestu jsme si užili, ačkoliv nás bolely nohy. V lomu jsme strávili zhruba půl hodinky hraním různých míčových her. Bývali bychom hráli déle, nebýt alergiků, které sužovala alergie na různé druhy pylů nebo rostlin. Vydali jsme se tedy zpět směrem do Kutné Hory. Cestou jsme se zastavili v chrámu svaté Barbory, kde jsme viděli krásné gotické stavby, sochy a podobně. Z vysokého balkonu jsme se dívali na ostatní turisty, kteří ze shora připomínali mravenečky.
Před chrámem stál stánek, kde jsme si téměř všichni pochutnali na výtečné sladké palačince. Po návštěvě chrámu jsme pokračovali v prohlídce. Tentokrát jsme navštívili Kapli Božího Těla. Hned, co jsme si kapli prohlédli, dali jsme se na cestu domů.
Prošli jsme okolo Jezuitské koleje, vedle které stály sochy, které byli stejné jako na Karlově mostě v Praze. Naší etapu jsme zakončili u stánku se zmrzlinou. Zmrzlina byla sice drahá, ale moc nám chutnala.

Čtvrteční večer
Ve čtvrtek večer jsme se po večeři rozhodli, že půjdeme na místní hřiště. Vzali jsme míče na volejbal a fotbal a šlo se. I když jsme se při hledání hřiště ztratili a zapotili více než při samotné hře, tak jsme byli šťastní jako Adam Šťastný, když jsme dorazili na místo. Rozdělili jsme se na dvě skupiny. Jedna - co hrála fotbal a druhá vybíjenou Po skončení sportovních her, jsme se vydali zpět na internát, kde po pár zazpívaných písničkách jsme se těšili do postele a na další den.
Žambůrková, Hrubý, Bozděch

Pátek odpoledne
Po krátkém poledním klidu jsme se vydali podívat na Gymnázium Jiřího Ortena v Kutné Hoře. Byli jsme překvapení kolik zvířátek, různých učeben a rostlin jsme tam našli. Poté nás pan ředitel vzal dolů po schodech a ukázal nám bazén a sauny. Na konci nás pochválil, že jsme hodní a pozorní. Pak jsme naší třídu zavedli do Českého muzea stříbra, kde jsme měli úžasnou prohlídku dolů, kde se v minulosti těžilo stříbro. Procházeli jsme úzkými chodbami, kde byly pro některé z nás dost nízké stropy. Byl to krásný zážitek!
Hantychová, Klečková a Malínská

Pátek dopoledne
Hned po snídani jsme si sbalili batůžky a vypravili se na cestu.
Šli jsme do Vlašského dvora. Pokochali jsme se také chrámem sv. Barbory z venku a Jezuitskou kolejí. Na dvoře jsme hráli různé hry. Byl to spíš odpočinkový program, a potom jsme šli na nejdelší bobovou dráhu v ČR. Všichni jsme si bobovou dráhu užili, a pak jsme městem šli do ubytovny a měli oběd.
Hanousková, Kohoutová, Nováková

Pátek večer
Rozhodli jsme se, že naší třídu seznámíme s Nocí kostelů.
Poté, co jsme se navečeřeli, jsme si připravili věc,i co jsme sebou potřebovali, a vydali jsme se do Kaple Božího těla vedle chrámu sv. Barbory. Tam jsme od 20.00 sledovali taneční skupinu, která nám předvedla pár biblických a židovských tanců. Po této ukázce jsme si jich několik vyzkoušeli.
Když tance skončily, dvě třetiny třídy se vydaly zpět na ubytování a zbytek se vydal do dalšího kostela, kde jsme se „pomodlili" a prohlédli si překrásnou zlatou kostelní výzdobu.
Cestou zpět jsme se ještě stihli posilnit zmrzlinou.
Když jsme se celí vyčerpaní vrátili na internát, stihli jsme jen zazpívat pár písniček a už jsme spali.
Schusterová, Rangelová, Šourková

Sobota

Chmel, Vysoký, Štěpnička, Štastný, Medonos

Náš tým navrhl na sobotní dopoledne výlet, tak jsme si dali celodenní výlet na rozhlednu Kaňk. Při cestě jsme si prohlédli kostel Nanebevzetí panny Marie, který byl přestaven v 16. stol. Poté jsme došli ke Kostnici, kterou si většina z nás prohlédla i zevnitř. Po prohlídce jsme vystoupali na rozhlednu Kaňk. Potom jsme šli na jídlo do restaurace Na Pašince. Jídlo nám chutnalo. A už nám zbyla jen cesta na ubytování. Výlet byl nakonec dlouhý 8 km.
Po výletu jsme vyrazili na nádraží Kutná Hora město, kde jsme čekali na vlak, který nás zavezl do Kutné Hory hl. nádraží.